Fylleminnen

Satt å tänkte tillbaka på en del gamla fester nyss. Kollade lite facebookbilder å försökte i allmänhet komma ihåg vad som hände på de olika festerna. Jag började fundera på varför man fick en bra känsla när man tänkte på vissa fester och en mindre bra när man tänkte på andra.
Försökte hitta någon gemensam nämnare till vilka som jag nu så här i efterhand kom ihåg som roliga. Jag tänkte först att det självklart borde ha med vilka som varit med på de olika festerna, men nee... En del fester me vissa personer var skitroliga å en del med samma personer rätt tråkiga... Tänkte sen att det kanske kunde vara fester där man fått nåt som varom man upplevde som bra efteråt, men neee... Sen slog det mig plötsligt.

En ganska läskig uppenbarelse. Jag var tvungen att hårdstudera om det verkligen kunde vara på det sättet, om det inte bara var en slump eller ifall sanningen var mycket mer komplicerad än så. Men nej! Den gemensamma nämnaren på alla fester som jag upplevde som jävligt bra är att alla dessa var jag mongofull på.

Det är sjukt att det är så. Det handlade liksom inte om att det hade hänt nåt speciellt på fyllan. Bara att man varit jävligt full. Det hela känns faktiskt jävligt olustigt. Varför har jag så kul när jag e apfull? Å liksom, inte bara medan jag är det utan tydligen i efterhand också.


Jag har typ aldrig supit ensam någon gång, som man hört att en del andra gjort. Typ "nee, så sänkte jag en flarra vin framför datorn" eller nåt sånt. Men nu funderar jag på att testa. Sänka en kaptenen i min ensamhet nästa fredag typ. Se om jag har lika roligt som en grym fest. Jag tror faktiskt att jag kommer ha det. I så fall ska jag nog bli alkoholist på heltid!

Kommentarer:
Postat av: tess

Hrmm..=/ jag blir bekymrad.

Postat av: Tesan

Okej, kanske inte ett så bra tecken men jag vill gärna ha videobloggning under fredagens äventyr ;)

2009-02-10 @ 21:05:57
URL: http://tesans.webblogg.se/
Postat av: virpi

Kolla om din bärbara har inbyggd webbkamera, dom flesta nya verkar ha det.

2009-02-13 @ 00:32:57
Postat av: A

Du närmar dig snabbt en person som vi tidigare skrattade åt, Znappe....

2009-02-16 @ 08:14:59
Postat av: Anonym

Jag tror att jag skulle tycka det här var roligt om jag var helt säker på att du var oseriös.

2009-02-18 @ 01:42:30
URL: http://jasiek.blogg.se/
Postat av: Tobbish

Skit i tråkmånsarna och kör Uffe!!!

2009-02-23 @ 21:14:26

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits