OS

Ahh saknar OS lite, så jävla smutt att kunna dra på TVn närfan som helst å se massa skumma sporter.
Jävligt dåligt av SVT att inte följa paralympics lika intensivt. Fast iof, det har lite förlorat sin charm sen de utvecklingsstörda inte får vara med länge.. Men tydligen kanske de får vara med igen nästa OS..

T.o.m. år 1972 var Handikapp-OS endast för ryggmärgsskadade. Först 1976 började andra grupper av funktionshindrade idrottare att deltaga och mellan åren 1996-2000 deltog även utvecklingsstörda. En stor skandal inom Paralympics är uteslutandet av utvecklingsstörda idrottare vilket beror på en basketmatch i Sydney år 2000 då spelare som inte var utvecklingsstörda deltog i det spanska laget (10 av lagets 12 spelare).


Jag väljer att inte kommentera spaniens lilla kupp, mer än att bara påpeka att det där är så sjukt kul. HA!



Ahh men hurni... Lite besviken på er, jag hade trott att min landställe-idé skulle få lite mer respons än så här! Låt mig lobba vidare för det hela lite...

Tänk er om 20 år. När folk pratar om er, hur vill ni då att det ska låta?
"Ja jo, XX var fan en rätt skön lirare. Rätt kul att festa och hänga med, känns lite synd att vi tappade kontakten, undrar ibland lite vad XX sysslar med nu för tiden..."
ELLER
"XX!! FYYYFAN! Vilken jävla hjälte!!! XX och några polare köpte ett landställe när vi var i 20årsåldern. Där spenderade vi fan all vår lediga tid å hade så sjukt jävla kul! Syns att man tappat kontakten lite grann med XX, men det är klart... XX  har ju fullt upp med att vara president och nobellpristagare i litteratur, fred och kemi. osv"..

Kommentarer:
Postat av: Tess

Jag är på, när jag får lite mer pengar! I promise you.

:)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits