Jul, lägenhet och kryssningar

Ahh, är egentligen sjukt otaggad att skriva ett inlägg nu. Tangentbordet har typ inga batterier kvar och asdålig mottagning så det tar 10 minuter att skriva varje mening. Jag är sjukt trött, jobbar som ett cp, och har tillråga på allt inget att skriva om. Men men, vad gör man inte för er trogna steffebloggläsare!?

Ja nee... Har ju som sagt köpt en lägenhet... riktigt jävla nice! Tänkte slaska upp några bilder men jag har inte orkat packa upp usb-kabeln till kameran. Faktum är att jag inte har packat upp ett skit, lever bland en massa flyttlådor. Men vad kan man begära? Jag har ju bara bott här i ett 30-tal dagar... Uppackningen och möbelköpandet löser jag nån gång 2008. De flesta av er har redan sett lägenheten och jag pallar verkligen inte att tvinga hit er andra, men känner ni att ni vill se söderorts mest eftertraktade 1½a så är det bara bjuda in er själva på lite gasspislagad mat!

På tal om matlagning (och boende å så) så kanske det vore på tiden att fixa något flickvännsgrejs snart. Lånet blev visst lite dyrare per månad än vad jag hade räknat med, men eftersom jag varit smart nog att spara pengar tidigare i livet så har jag råd att vara singel i iaf 4-5 månader till. Sen blir det dock tight. Så ja... Om någon rödhårig brud där ute läser det här så ere bara hojta till!


Ahh å snart ere jul va.. Visst, ett par röda dagar och en del krystade julklappar i all ära men det som julen egentligen handlar om är ju ändå gravad lax. Gravad lax och fårfiol! Det är lite det som får mig att klara med årets resterande 350 dagar (om man räknar med 2 veckors julmatsätande, vilket det blir när man har 1 miljard släktingar att resa runt bland). Det finns inget som är så underbart som att bo hemma hos sina päron ett par dagar  runt jul. Gå upp utvilad när man vaknar av sig själv, glida ner i köket, ta en macka ur brödkorgen, öppna kylskåpet, spana runt och njuta och sen slänga på en 3-4 skivor gravlax på mackan! Finns det något bättre sätt att börja en dag?


Ahh sitter å surfar runt lite medan jag skriver dessa hyllningsrader till julen och jesus. Läser bland annat det här på aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1359460.ab . Haha, lite kul ju. I dag dömdes hon till fängelse och utvisning ur Sudan.  Haha, grymmaste straffet någonsin, utvisning ur Sudan. Haha!
- Ahh vi dömer dig till fängelse
- Meh =(
- Ahh, å så utvisar vi dig ur Sudan också!
- NEEEEEEEEEJ!!!!

Haha... Ahh men iaf... Var på kryssning förra helgen. Här hade jag kunnat haft ett långt roligt utlägg om den, men jag kommer mer eller mindre inte ihåg ett jävla skit. Tyvärr :(


Ahh... nee... men har tyvärr inte så mycket mer att säga, men ska försöka uppdatera bloggen iaf en gång till i år.

Kommentarer:
Postat av: Jimbo30

Vi får ta o styra upp bonde besöket i din lägenhet.
Hör av dig om datum med fin match osv när de passar så får vi lösa de.

Puss

2007-12-01 @ 03:31:42
Postat av: Anonym

mjau voff bää

2007-12-02 @ 00:01:37
Postat av: Anna

Gravad lax? ueh. haha gravad lax är typ det enda jag inte äter på julbordet. Men smaken är ju olika.
Din blogg verkar rolig, precis som du skrev på bloggtoppen, defenitivt värt ett återbesök :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits