Det går bra nu

Ahh... Förra veckan kom skatteåterbäringen och i fredags kom tillsist mina efterlängtade Betsson-pengar in på kontot. Det enda problemet är bara att mitt VISA-kort sitter fast i en bankomat i Solna. Råkade någon gång på fyllan för några veckor sen paja ena hörnet av kortet på nåt jävla sätt. Men det har funkat bra att handla och så med så jag tänkte skita i det. Allt var frid och fröjd tills jag skulle använda det i en bankomat... Det gick lugnt att sätta in kortet, slå koden, välja uttag osv... Pengarna började rassla någonstans inne i maskinen, det började vattnas i munnen (eftersom pengarna de närmaste timmarna skulle bytas in mot öl). Men så! När jag skulle ta ut kortet, så fanns det liksom inget att ta tag i, för det hörnet man ska ta i var det som var borta. Försökte slita med naglarna på den lilla millimetern av kortet jag kom åt, men fick inte tillräckligt med kraft. Slutade med att jag försökte ta det med tänderna. Såg typ ut som om jag stod och hånglade med automaten. Men ja, efter ett tag så sögs kortet in igen.

Men faktum är att det kanske var lika bra. Nu kommer man ju inte göra av med några stålars på ett tag. Borde kanske beställa ett nytt kort, men ja... Där har vi också en sak som jag skjuter upp till imorn. Eller i övermorn. Eller nåt sånt.


På tal om att skjuta upp å så, var någon som kommenterade mitt senaste inlägg: Procrastination.

Procrastination is the deferment or avoidance of an action or task to a later time. For the person procrastinating this may result in stress, a sense of guilt, the loss of productivity, the creation of crisis, and the chagrin of others for not fulfilling one's responsibilities or commitments. While it is normal for individuals to procrastinate to some degree, it becomes a problem when it impedes normal functioning. Chronic procrastination may be a sign of an underlying psychological or physiological disorder.

Stämmer in rätt bra på mig va. Fast om man läser lite längre ner:

Traditionally, procrastination has been associated with perfectionism

Och det är typ så långt från mig man kan komma. Jag tror aldrig jag gjort någonting som en ligger i närheten av att vara perfekt. Snarare tvärt om.


Men ahh, om man skulle försöka sova lite osv. Vilket iof är helt omöjligt i den här fittvärmen!


Ahh å tillsist vill jag bara skryta lite va:

image1

Jag är snart nere på samlagstider på expertnivån! Det ni!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits