Krascher

Är det bara jag eller har det kraschat en jävla massa flyg, bussar, tåg och liknande på sistone? En sak jag klurat lite på, det där planet som åkte i backen för att soppan tog slut sprängdes ju så det flög prylar över en hur stor yta som helst, men vad fan var det som sprängdes egentligen om soppan var slut? I allmänhet är flyg rätt sjuka, de har ALLA säkerhetsgrejor som verkligen är helt onödiga i flygplan. Flytväst, bah eeeeh ungefär som att ha fallskärmar på en båt. Bälte, återigen eeeeh.
Det enda positiva med alla dessa olyckor är att de ju bör minska risken för att det ska hända en när det väl är jag som reser. Lite som snubben som alltid hade med sig en bomb när han flög, jag menar 1 bomb är sjukt osannolikt att det ska finnas på ett plan, men 2st det finns ju bara inte!


Nåja, ehh... Kanske ska sova måste fan klippa mig imorn, ska på anställningsintervju på fredag. :)

Kommentarer:
Postat av: Crille_18

Jag citerar:

"I allmänhet är flyg rätt sjuka, de har ALLA säkerhetsgrejor som verkligen är helt onödiga i flygplan. Flytväst, bah eeeeh ungefär som att ha fallskärmar på en båt."

Jag har den ultimata säkerhetsåtgärden för flygplan. Du kanske tycker den verkar konstig, men ack så effektiv om den bara sattes i bruk. Så här går det till: I passagerarnas ryggsäten sitter en fallskärm, som de sätter på sig när de sätter sig ned, dvs det vanliga säkerhetsbältet man slappar på sig runt midjan sitter fast i fallskärmen inne i ryggstödet.

Vi säger att planet störtar, piloten kan inte återfå kontrollen, då flyger taket på planet av och passagerarna skjuts rakt up ut ur planet med sina fallskrärmar. Jag skulle iaf tappa min flygrädsla.

2005-09-08 @ 21:24:25
Postat av: Micke

undra hur flygteknikerna tänkte...

"tjenare herr uppfinnare, vi har skapat en sak som flyger på 10.000 meters höjd i cirka 1000 km/h... har du några ideer till säkerhet för denna saken?"

"ehmm... vad sägs om bälten?!"

"hmmm... okej... tre-punktsbälten?"

"nej nej, räcker med ett bälte över midjan..."

2005-12-05 @ 23:44:51

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits