Bloggande

Många har hört av sig till mig och nästan alla frågar samma sak, "hur gör man för att få en så pass populär blogg?". Folk säger saker i stil med, "jag får massa besökare på min hemsida men min blogg är ingen intresserad av". Så, vad är då skillnaden mellan en hemsida och en blogg? En väldigt stor skillnad är att om du har en sida kan du lägga upp en cool grej, så kommer folk att komma till din sida. Har du en blogg måste du lägga upp coola saker kontinuerligt, annars slutar folk att komma. Säg att jag skriver något bra, och sen skriver jag 5 inlägg om mitt liv eller nåt annat som folk ger blanka fan i. Då är helt plötsligt det där braiga långt nere på sidan och folk tappar intresset långt före det. Man skulle kunna jämföra det med att en hemsida är som att ha brud, man måste göra nåt nån gång å sen behöver man inte göra mer. Att blogga är mer som att vara ute och krogragga hela tiden, du måste prestera varje gång för att få nåt. Typ....


American Pie 1 gick tidigare idag på 3an, så jävla grym rulle. Hon rödhåriga bruden som är med i Buffy (som förövrigt rullar på 5an nu) är så sjukt grymt söt. Hon och den där bruden som spelade Pamela i tre kronor är lätt mina drömtjejer. Pamela jag undrar, var gång jag blundar lalalla. Fast iof, skulle inte banga på buffy heller. Tänk om alla tjejer vore rödhåriga, tänk vilken drömvärld!


Tänkte på en sak idag när jag var ute och spatserade, varför finns det inga långa gamlingar? Vad händer med alla långa människor efter 60? Visst, folk krymper när de blir äldre men alltså jag har nog aldrig sett en gamling längre än 170cm. Tror fan inte att 190-200-lirarna krymper 30cm. Så tänk på det alla ni med långa polare umgås mer med dem, snart kanske de inte finns kvar. Och ett litet tips till er långa människor, sluta pensionsspara!

Kommentarer:
Postat av: L

Är väl inte så svårt. Jag har märkt att kommenterande ger en massa nyfikna kollningar om man sätter dit sin bloggadress, som jag inte gör här. Men ju mer aktiv man är, desto mer blir folk nyfikna.. sedan kan man lägga ner det aktiva, för då kollar dom ändå. Input ger output, sas.

2005-09-01 @ 02:12:00
Postat av: steffe20

Nu blev jag ju galet nyfiken på vilken bloggadress du har!

2005-09-01 @ 04:27:11

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits