Dragons den

Ahh, tog lite kompledigt idag va... Fett värd det! Förövigt så sprängde jag 300tusen-gränsen idag. Nu går jag all in för att komma över 400 innan året e slut. Lönefredagen firades, förutom ledigheten, med de lite exklusivare chipsen lantchips. Lättsaltade. Det går bra nu!

Fast ahh, allt annat med pengar skiter sig. Räntorna e cphöga så lägenheten kostar multum i månaden. Konjukturen gör väl att man blir arbetslös förr eller senare. Känns lite som att allt håller på att gå åt helvete typ. Enda ljuset i den tunneln är väl kanske att dollaren blir allt starkare så att ens knappa pokervinster iaf blir lite bättre.

Lite skumt det där egentligen. Idag gick börsen i sverige ner 10%. Alltså har 10% av pengarna där försvunnit. Då har jag alltid tänkt att det man egentligen menar är "försvunnit någon annanstans", men vad man tydligen menar är att de bokstavligen försvunnit. Hur kan nånting bara försvinna!? Neeeeeee, här ligger en hund begraven. Jag är ganska övertygad om att någon eller några tar de där pengarna. Jag säger inte att just måste vara judarna, men nån!


Ahh iaf... Har börjat kolla Dragons Den. Vilket genialt program! För er som inte sett det går det i korthet ut på att... Eller vafan, orkar inte förklara. Jag har själv ett par riktigt grymma affärsidéer som jag är tämligen övertygad om skulle hålla och göra mig till miljonär ifall jag genomförde dem. Synd att man inte orkar....
Om jag hade varit med i programmet så hade jag erbjudit 100% av mitt företag/ide, mot att jag fick nåt soft jobb inom det företaget. Så fick The Dragons (dragonerna) rodda allt.

Ahh men eftersom jag som sagt inte pallar att utveckla mina grymma affärsprojekt så bjuder jag Er, kära bloggläsare, på dem. Så får ni göra vad ni vill med skiten. Fast om det verkligen skulle bli något av det hela så vill jag givetvis ha 50%.

Ide 1. Mjukglassautomater. Ahh typ som en kaffeautomat fast med mjukglass. Mjukglass är ju som bekant bland det bästa som finns. Tänk er en sån maskin på alla företag, på tågstationer osv. Jävla succé!!

Ide 2. Köttbullar med tacosmak. Tacos och köttbullar e ju som bekant bland det bästa som finns. Tänk er att slå ihop dem. Jävla succé!!

Ide 3. En svensk version av programmet Dragons Den. Ahh typ ett sånt program fast med typ Kamprad å sånna. Dragons Den är ju som bekannt bland det bästa som finns. Fast Kamprad suger iof...

Kommentarer:
Postat av: Micke

SVT ska börja köra en svensk version av Dragons Den

Postat av: Tess

Hah, dock måste jag tyvärr säga att tacoköttbullar redan finns..=/ men säkert inte goda.

2008-10-25 @ 11:26:11
URL: http://egowar.se
Postat av: Extas

Haha, så jävla sköna inlägg Steffe!

2008-10-26 @ 12:49:01
Postat av: Tesan

Mjukglassmaskiner finns också, Cornetto har en och Ikea har en annan...

2008-10-26 @ 12:51:45
URL: http://tesans.webblogg.se/
Postat av: steffe20

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen! :(

2008-10-26 @ 13:03:06
URL: http://steffe20.blogg.se/
Postat av: Tess

Du är utmanad i min blogg

2008-10-30 @ 14:01:01
URL: http://egowar.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits