TV

Har ni tänkt på hur humorn i TV gått framåt. Det började med folk som snubblade på bananskal och liknande, alltså professionella skådisar som spelar efter manus och tar om samma scen flera gånger tills den blir rolig. Och så är det ändå knappt kul. Man insåg snabbt att man behövde ha med "vanligt" folk för att tittarna skulle kunna relatera (eller nåt inte fan vet jag). Dolda kameran och liknande kom, professionella personer riggade nåt och lät sen "vanligt" folk lalla runt där och så blev det lite kul. Dock missade man antagligen de roligaste för att de lurade tyckte det var för pinsamt å att de gjort bort sig för mycket så de lät inte tvbolaget visa det.
Sen för nåt år sen får någon snilleblixten att helt ta bort inverkan av professionella personer, och helt enkelt bara låta folk göra bort sig. Man stäldes då inför ett par problem, först och främst gälde det att få folk att göra bort sig framför kameran, sen måste det vara på ett sätt där det inte krävdes att professionella lirare riggade nåt, och avslutningsvis var de tvugna att se till så de fick visa allt. IDOL var skapat!

Allvarligt, vilken genialisk idé! HAHA garvar fan när jag bara tänker på det. Det sköna är att många av er kanske tror att ok, det finns kanske 300-400 idioter här i landet som har så taskig självinsikt att de kan fylla programmet. Med andra ord borde det kunna bli typ 2-3 säsonger, sen finns det inte tillräckligt med folk. OJOJ! Vad fel ni har! Ni skulle bara veta hur extremt många idioter det finns! Jag vill inte börja prata siffror, men runt en 70-80% av invånarna i sverige är fan cp. Jag tror fan vi skulle ha material att dygnetrunt-sända idol fram tills universums undergång.

Det allra skönaste, och det här är verkligen humor på riktigt jävla hög nivå, är att juryn som är tillsatt att racka ner på de sjungandes kassa självinsikt HELT saknar egen självinsikt! Haha! Är inte det genialt!? Det skulle vara som att göra ett Melkers krogakut med en totalt värdelös kock som programledare, eller Biggest Loser med Harryson från Så ska det låta som programledare.

Däremot måste jag säga att jag lite diggar det där med att de är totalt 100% ärliga vad de tycker, funderar på att själv 1 dag vara helt totalt megaärlig med allting. Återkommer med resultatet av det experimentet här, om jag nu överlever...


Kommentarer:
Postat av: Crille_18

Jag citerar!!
"Jag vill inte börja prata siffror, men runt en 70-80% av invånarna i sverige är fan cp. Jag tror fan vi skulle ha material att dygnetrunt-sända idol fram tills universums undergång."

Det stämmer. För övrigt gillar jag inte atmösfären i idol, känns som att vara i ett forum där alla är troll och amerikaner förutom en själv när man kollar på det. Det enda ögonblicket jag minns och gillar från en dokusåpa var när den där tjejen i big-brother slicka på nån dildo liknande grej.
//Crille

2005-09-08 @ 21:11:25
Postat av: Henrik V

Du är kung. :D

Postat av: lars

haha.. så jävla sant

2005-09-30 @ 15:20:59
Postat av: Philip

Det intressantaste tycker jag är dom idoter som som sitter och tycker en massa saker. Ni vet dom som aldrig skulle våga utsätta sig för den enorma press som deltagarna utsätts för. Dom som är så rädda att följa sina drömmar (oavsätt vad det kan vara)för att dom kan misslyckas och "göra bort sig".
Jag tycker att det finns prestige i att våga utsätta sig. Är man inte beredd på att göra totalt jävla fel kommer man ju aldrig göra totalt jävla rätt. Det låter lovande att 80-90procent av befolkningen är så fria. Tyvärr tror jag facktiskt det är tvärtom, bara 10-20procent om ens det. Annars skulle vi ha många fler humorprogram med cp:en.

2006-03-29 @ 15:04:37

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits