Landställe

Börjar fan bli sugen på att köpa ett landställe! Kollat runt som fan de senaste dagarna, men känns som om man har lite dålig koll på hur sånt där funkar. Hur mycket brukar priserna gå upp, är det som på bostadsrätter i sthlm? Eller brukar de hamna runt utgångspriset? Och avlopp å sånt.. Jag vill ha så att man liksom är linkad på de övriga samhällets rör och grejor. Det man spolar ska liksom försvinna, inte hamna i nån burk som man ska tömma hela tiden. Och vattnet i kranen ska inte smaka massa järn å grejor. Vad heter sånt? Alla ställen jag hittar har massa skumma, "vatten via samfällighet".. Är det det jag vill ha?

Ahh iaf... Stället måste gå att ta sig till utan bil, så just nu lutar jag rätt mycket åt norrtäljetrakten. Grymma bussförbindelser! Det ska ligga högst ½km från badvatten och gärna vara så att man typ kan festa dygnet runt utan att störa någon.
Själva standarden på huset och skicket på tomt osv känns ganska oviktigt eftersom man lär slita ut stället rätt mycket ändå.
Iaf.. Sånna ställen verkar ligga runt miljonen i utgångspris. Inte så jävla blodigt (men då vet jag ju som sagt inte hur mycket de brukar gå upp i pris) men ändå, har ju redan massa lån å skit.
Det är där DU kommer in i bilden. Jag letar helt enkelt 1 eller 2 polare som man kan gå ihop och köpa det med. FATTA VA JÄVLA KUL! Festa hela sommaren! Ett ställe man kan dra ut till närsomhelst, typ 1½ timmes bussresa bort. Så ahh... Fan! Det vore så jävla grymt helt enkelt!!!



Ahh, dribblat runt på comhems sida på sistone.. Fixat fetare internet å så... Gillar priserna i deras senaste tävling.

Är du en Super spion? Vinn ett super pris! Gör dig klar för ditt uppdrag och gå in på www.jetix.se/spiontest och visa att du har vad som krävs för att bli Jetix Super Spion! S
 1:a pris: Ett shoppingrace i en leksaksaffär. Plocka ihop så många leksaker du kan på 1 minut.
2-10 pris: Totally Spies dataspel till Playstation 2, prenumeration av Totally Spies-tidningen och en exklusiv Jetix Totally Spies nyckelring.


Det roliga är att om du skickar in en 5åring (målgruppen för tävlingen) i en butik fullsmackad med alla möjliga grymma grejor kommer de ändå att komma ut med grejor som är sämre än 2-10 pris. Idioter! Stör mig fan på ungar!

Kommentarer:
Postat av: Tess

Landställe vore fan smutt!

Postat av: Micke

http://steffe20.blogg.se/2008/july/bloggreklam.html



Kom osökt att tänka på det här inlägget när jag läste din kommentar... :)



För övrigt: Hade varit tokigt på ett landställe om jag hade haft fast jobb och så.

2008-09-04 @ 22:35:39
URL: http://ml357.blogspot.com
Postat av: Linnea

Ha! Min farsa har exakt ett sånt landställe! Synd bara att jag allmänt typ sumpat mina chanser att kunna dra dit folk, men jag ska jobba på saken så ska du få hänga med och bli suktad :)



Sjukt att det typ tar exakt 1 1/2 timme att komma dit också, OCH ligger i norrtäljetrakten. Scary shit.



http://reseplanerare.sl.se/bin/query.exe/sn?seqnr=1&ident=6d.05838213.1220796918&OK#focus

2008-09-07 @ 16:16:45

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits