Påsar

Ahh när jag var lite å handlade mer mormor så hade hon alltid med sig egna plastpåsar till affären eftersom "plastpåsar är så dyrt". Det där har liksom lite levt kvar inom mig på nåt sätt. Det är inte så att jag tar med egna påsar eller så, men däremot slänger jag aldrig påsar jag köpt. Det gör att jag nu har dedikerat ett helt skåp här hemma till att ha påsar i. Ett ganska sjukt beteende, men jag klarar helt enkelt inte av att slänga dem.
Grejen är ju att de fylls på med ratiot 2:1, dvs för varje påse jag blir av med (som soppåse osv) så har jag köpt två nya. De påsarna som ligger innerst har legat där hur länge som helst. Jag lovar att om man börjar gräva sig in där så kommer man hitta en hel del påsar till affärer som försvunnit för länge sedan.
Detta har gjort att jag har börjat ta med mig ryggsäcken till affären när jag ska handla. Inte för att tjäna pengar på att slippa köpa påsar utan endast för att jag fan inte vill ha hem fler påsar.


Ahh, börjar faktiskt komma i lite julstämning nu. Lyssnat en massa julmusik å så på sistone. Har hittat ett litet youtubeklipp som jag på nåt sätt gillar.
http://www.youtube.com/watch?v=oeuWgrLsp38
Jag har på nåt sätt intalat mig själv historien bakom det där klippet. Att det är några vanliga elever i nåt vanligt plugg, med nån halvskum musiklärare (som ser ut som han i superklasse, eller ahh... känd från japan) å en massa föräldrar som egentligen inte alls pallar å kolla massa kassa julframträdanden å som skickar mormor å morfar istället osv.
Å sen glider ungarna in där å kör värsta monsterinsattsen.... Ahh... Den blir liksom bättre om man tänker så. Precis som den där poll pott eller fan han hette, snubben med tandproblem som sjöng opera....


Ahh ehh... Annars går faktiskt http://www.youtube.com/watch?v=DHXpnZi9Hzs fortfarande varm här hemma. Så jävla grym helt enkelt!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits