Världskändis

Gjorde ju en liten parodi på AMS och Bajen, den spreds snabbare än vad jag hade anat. Självaste Laul länkar till den i sin blogg på aftonbladet. http://www.aftonbladet.se/blogg/laul/050705095113_gerrbrand_frlorad.html . Galet!

Känns faktiskt som om jag går från klarhet till klarhet. Det roligaste i kråksången är ju att det där ligger på min dator, jag kan helt plötsligt ändra det till en barnporrbild eller nåt, och plötsligt får Laul lite att förklara för sina chefer.

 

Det är tydligen en jävla massa algblomning just nu och man kommer på vissa ställen inte kunna bada på hela sommarn. Satan vad jag hade lackat om jag haft nån form av sjötomt eller nåt där och plötsligt går det inte att bada för att balterna dumpat massa konstgödsel i havet, cpn! En grej slog mig dock, var nåt inslag om hur det läckt ut olja i skärgården (säkert balternas fel det också), oljan dödar all växtlighet i sin väg och tar nån vecka att  få bort. Borde man inte kunna dumpa lite olja där algblomningen är som värst? Jag menar, ok man kan inte bada på nån vecka men sen jävlar har man en helt steril sandstrand!

 

Var inne på konsum idag och köpte en gul lök, så att de sålde tacokrydda i vanlig kryddburk eller vad man ska säga, alltså inte sånt man rör ner i köttfärsen, utan sånt man kan krydda lite lätt med. Blev riktigt sugen på att köpa, men hade bara 10 spänn med mig. Ska nog köpa imorn, återkommer i den frågan!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits