Israel

Ett jävla strul där nere igen. Får ni också känslan att de bara jävlas med omvärlden ibland? När man tror att israelkonflikten inte kan bli mer komplicerad så drar de igång det här. Vem fan är det som slåss med vem nu egentligen, någon som har koll längre? Kan det inte vara så enkelt att Sharon, eller vem det nu är som bestämmer egentligen, från början ville bli en såparegisör?

En annan grej, vad är grejen med själva gaza-remsan? Varför vill alla så prompt bo just där? Verkar ju inte vara det trevligaste området i världen. Typiskt en sån där fix idé!

Och sen en tredje grej, de samlar sig i synagogorna och vägrar komma ut, varför måste då militären tvinga ut dem? Inte direkt så att palestinierna tänkte använda synagogorna ändå.

Har tänkt på en tredje grej också. Istället för att slåss och ha sig, kan inte nån i typ min ålder ställa sig där med en megafon och säga något i stil med: "Men förihelvete! Ni är ju förfan vuxna människor vafan sysslar ni med!? Nu får ni tamefan skärpa er, ni gör fan bort er allihopa. Nu drar jag ett jävla streck här i marken, ni som gillar Moses ställer er på ena sidan och resten på andra, sen håller ni er på era sidor, ok?"

Sen tror jag kanske att jag sitter på lite av en lösning också. De slåss om landet för att de anser att det är heligt. Kan man inte fakea ett arkeologiskt fynd, typ döda havsrullarna-grej, och säga att man hitta orginalbibeln och att det där minsann står att guds heliga land är Australien eller nåt. Problem solved!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits